17-آذر-1401, 22:56
به نظر میرسد تنها اه حل عمل به عمومات انسداد است و اینکه اهل بیت امر به ثبت و ضبط احادیث برای آیندگان هم می کردند نهایتش این است که می خواستند به این روایات عمل شود و این با عمل به روش انسداد منافات نداذد.
در فرض "تکیه شارع بر مخصص منفصل" و "عدم دسترسی ما به تمام مخصصات" چرا عمل به عام حجت
|
|
پیامهای این موضوع |
در فرض "تکیه شارع بر مخصص منفصل" و "عدم دسترسی ما به تمام مخصصات" چرا عمل به عام حجت - توسط موحدی اصل - 15-آذر-1401, 12:24
RE: در فرض "تکیه شارع بر مخصص منفصل" و "عدم دسترسی ما به تمام مخصصات" چرا عمل به عام حجت - توسط مسعود عطار منش - 17-آذر-1401, 22:56
|
موضوعات مشابه ... | |||||
موضوع | نویسنده | پاسخ | بازدید | آخرین ارسال | |
راه حل های احراز سیره عقلائیه در زمان شارع | Payam_Khajei | 0 | 73 |
24-دي-1402, 20:16 آخرین ارسال: Payam_Khajei |
|
نکته علمی: خاص الزامی مخصص عام ترخیصی نمی شود | حسین بن علی | 6 | 759 |
7-اسفند-1401, 07:48 آخرین ارسال: عین_لام |
|
آیا روش شارع در تکیه به قیود منفصل خارج از منهج متعارف است؟ | موحدی اصل | 0 | 184 |
15-آذر-1401, 12:22 آخرین ارسال: موحدی اصل |
|
اماراتی که مستند آنها سیره عقلا باشد، لزوما تمام لوازمشان حجت نیست | موحدی اصل | 0 | 1,266 |
6-آذر-1401, 11:02 آخرین ارسال: موحدی اصل |
|
عدم جواز مرجعیت زنان به جهت عدم احراز امضای شارع با توجه به مجموع احکام | مهدی منصوری | 0 | 1,619 |
16-مهر-1398, 15:02 آخرین ارسال: مهدی منصوری |
|
ثمره اختلاف شیخ و آخوند در رفع نفس اطلاق یا حجیت آن توسط مقید منفصل | سید رضا حسنی | 0 | 2,267 |
1-آذر-1397, 14:22 آخرین ارسال: سید رضا حسنی |