2-بهمن-1401, 12:47
(آخرین تغییر در ارسال: 2-بهمن-1401, 12:54 توسط مسعود عطار منش.)
اولا ظابطه غلط است ضابطه درست است.
ثانیا اینکه ضابطه اش چیست یک بحث دیگر است و به نظر می رسد نتوان آن را بعنوان اشکال مطرح کرد.
ثالثا برخی این احتمال را مطرح کردند (البته بنده موافق نیستم) که عرف گاهی در تقسیمات ثنایی از چنین تعبیراتی استفاده می کند. مثلا تقسیم افراد به دوست و دشمن از همین قبیل است در حالیکه تعدادی از مردم در حقیقت نه دوست هستند نه دشمن ولی تسامحا این عده را دوست قلمداد می کنیم.
ثانیا اینکه ضابطه اش چیست یک بحث دیگر است و به نظر می رسد نتوان آن را بعنوان اشکال مطرح کرد.
ثالثا برخی این احتمال را مطرح کردند (البته بنده موافق نیستم) که عرف گاهی در تقسیمات ثنایی از چنین تعبیراتی استفاده می کند. مثلا تقسیم افراد به دوست و دشمن از همین قبیل است در حالیکه تعدادی از مردم در حقیقت نه دوست هستند نه دشمن ولی تسامحا این عده را دوست قلمداد می کنیم.