22-ارديبهشت-1402, 15:49
(آخرین تغییر در ارسال: 22-ارديبهشت-1402, 15:52 توسط مسعود عطار منش.)
یک نکته کلی در روش حل مساله وجود دارد مبنی بر این که شاید بتوان گفت روش بهتر در حل مسأله آن است که ابتدا یک درک وجدانی از مساله پیدا کنیم و سپس سعی کنیم آن درک وجدانی را در قوالب علمی بگنجانیم نه اینکه ابتدا خود را به صورت بندیهای ظاهری مشغول کنیم و بخواهیم از این صورت بندیها به حقیقت برسیم.
آیت الله والد از یک شخصی نقل می فرمودند که تفاوت مرحوم حاج شبخ عبدالکریم با بسیاری از آقایان در همین نکته بود که ایشان از وجدان به برهان حرکت می کرد ولی بسیاری از آقایان از برهان به وجدان می رسیدند.
خداوند رحمت کند مرحدم آقای ایروانی را. زمانی مطالب ایشان در کتاب الاصول فی الاصول را مرور می کردم. متوجه شدم مطالب ایشان بسیار غیر عرفی و دور از ذهن است. علت مطلب این است که اشخاص ادراکات وجدانی خود را معیار قرار نمی دهند و از وجدان به برهان حرکت نمی کنند.
جلسه 105 مورخ 1402/02/20
آیت الله والد از یک شخصی نقل می فرمودند که تفاوت مرحوم حاج شبخ عبدالکریم با بسیاری از آقایان در همین نکته بود که ایشان از وجدان به برهان حرکت می کرد ولی بسیاری از آقایان از برهان به وجدان می رسیدند.
خداوند رحمت کند مرحدم آقای ایروانی را. زمانی مطالب ایشان در کتاب الاصول فی الاصول را مرور می کردم. متوجه شدم مطالب ایشان بسیار غیر عرفی و دور از ذهن است. علت مطلب این است که اشخاص ادراکات وجدانی خود را معیار قرار نمی دهند و از وجدان به برهان حرکت نمی کنند.
جلسه 105 مورخ 1402/02/20