28-بهمن-1402, 07:36
اگر شک داشته باشیم تکلیف چیست؟ برخی همچون استاد شبیری اصاله الضبط را عند الشک جاری می کنند.
اساسا ایشان می فرمایند ضبط یعنی خطایش در حد متعارف است نه کمتر از متعارف، و از همین رو می گویند عقلا یک اصلی دارند در موزد اشخاص مبنی بر اینکه این شخص یک شخص غادی و متعارف است لذا خطایش هم در حد غادی بوده و همین یعنی ضبط.
نظر استاد گنجی چیست؟
اساسا ایشان می فرمایند ضبط یعنی خطایش در حد متعارف است نه کمتر از متعارف، و از همین رو می گویند عقلا یک اصلی دارند در موزد اشخاص مبنی بر اینکه این شخص یک شخص غادی و متعارف است لذا خطایش هم در حد غادی بوده و همین یعنی ضبط.
نظر استاد گنجی چیست؟