8-مهر-1393, 20:15
بسم الله الرحمن الرحیم؛
با سلام؛
به نظر حقیر با توجه به شاهد دوم، اینکه استدلال شیخ در مواضع مختلف مکاسب به آیه 29 سوره نساء باشد صحیح و بجا میباشد ولی شاهد اول صحیح نیست چرا که در مورد این آیه میتوان گفت که شارع مقدس در ابتدای آیه یک قانون کلی مطرح میکند و بعد یکی از مصادیق آن قانون که رشوه است را ذکر میکند لذا این شاهد به نظر تام و صحیح نمی باشد.
باتشکر از مطلب خوب شما
با سلام؛
به نظر حقیر با توجه به شاهد دوم، اینکه استدلال شیخ در مواضع مختلف مکاسب به آیه 29 سوره نساء باشد صحیح و بجا میباشد ولی شاهد اول صحیح نیست چرا که در مورد این آیه میتوان گفت که شارع مقدس در ابتدای آیه یک قانون کلی مطرح میکند و بعد یکی از مصادیق آن قانون که رشوه است را ذکر میکند لذا این شاهد به نظر تام و صحیح نمی باشد.
باتشکر از مطلب خوب شما
اللهم عجل لولیک الفرج