من واقعاً تعجب می کنم! چه کسی تا حالا با این مباحث اجتهاد کرده است و مثلاً با استدلال بر این که مطلق وضع شده برای ماهیت مهمله و یا هر چیز دیگر، گفته فلان آیه یا روایت اطلاق دارد و تمام؟ آیا شما کسی را پیدا می کنید که بدون فحص از تمام ادله ای که در مورد آن حکم موجود است، بخواهد اطلاق گیری کند؟
علاوه بر این اصلاً مگر معنای لغت را از جیبمان می توانیم در بیاوریم و مثلاً استدلال کنیم که برای چه وضع شده است؟ مگر وضع لغات بر مفاهیمشان عقلی است؟ این بحث های بی فایده چه ثمره ای دارد که مدام می خواهیم بر آن بیافزاییم؟
خوب است برادر ریحان که ادعای ثمره بر این بحث دارند، فایده اش را ذکر کنند!
علاوه بر این اصلاً مگر معنای لغت را از جیبمان می توانیم در بیاوریم و مثلاً استدلال کنیم که برای چه وضع شده است؟ مگر وضع لغات بر مفاهیمشان عقلی است؟ این بحث های بی فایده چه ثمره ای دارد که مدام می خواهیم بر آن بیافزاییم؟
خوب است برادر ریحان که ادعای ثمره بر این بحث دارند، فایده اش را ذکر کنند!
samimi.blog.ir