9-بهمن-1391, 00:52
ايشان اِخبارهاي جزمي مرحوم صدوق ( مانند قال الصادق عليه السلام و يا روي الزراره) در من لا يحضره الفقيه را حجت مي دانند از باب اينكه محتمل الحس و الحدس است كه بناء عقلاء بر ترجيح جانب حس مي باشد.پس در اينجا حتما قرينه اي بوده كه ايشان با تكيه بر آن اسناد جزمي داده.
ولي اِسناد غير جزمي ايشان را حجت نمي دانند مثل جايي كه فرموده: روِي عن الزراره (از زراره روايت شده) زيرا سند آن نزد خود مرحوم صدوق معلوم نبوده
ولي اِسناد غير جزمي ايشان را حجت نمي دانند مثل جايي كه فرموده: روِي عن الزراره (از زراره روايت شده) زيرا سند آن نزد خود مرحوم صدوق معلوم نبوده