(9-بهمن-1391, 00:52)ahmad.alavi نوشته: ايشان اِخبارهاي جزمي مرحوم صدوق ( مانند قال الصادق عليه السلام و يا روي الزراره) در من لا يحضره الفقيه را حجت مي دانند از باب اينكه محتمل الحس و الحدس است كه بناء عقلاء بر ترجيح جانب حس مي باشد.پس در اينجا حتما قرينه اي بوده كه ايشان با تكيه بر آن اسناد جزمي داده.این مبنای بسیاری از بزرگان است از میرداماد گرفته تا امام راحل، شیخنا الاستاد خاتم المحققین وحید خراسانی -دام ظله- نیز حسب ما سمعته فی درسه الشریف به این مبنی قائلند. البته مدلل کردن این مدعی به دوران شهادت بین محتمل الحس و الحدس و ترجیح عقلایی جانب حس، شاید در کلام همه این بزرگان مطرح نشده و از استاد شب زنده دار-مد ظله- باشد.
ولي اِسناد غير جزمي ايشان را حجت نمي دانند مثل جايي كه فرموده: روِي عن الزراره (از زراره روايت شده) زيرا سند آن نزد خود مرحوم صدوق معلوم نبوده
علامه العلم کثره العباده