28-دي-1393, 16:10
دومین ثمره
مرحوم حاج آقا رضا همدانی در ادامه بحثشان ثمره ای فرضی را برای این مساله ذکر می کنند:
در فرضی که بگوییم:
اولا حمل نجس برای نماز مانعیتی ندارد؛
ثانیا باطن انسان هم باید برای نماز پاک باشد؛
در این صورت ثمره ظاهر می شود.
به این بیان که در صورتی که دهان کسی مثلا خونی باشد و باطن بدن تنجس پذیر باشد، نماز او صحیح نخواهد بود ولی اگر باطن بدن تنجس پذیر نباشد، نماز او صحیح خواهد بود.
اما این ثمره فقط فرض است چون مبنای لزوم طهارت باطن فاسد است.
مرحوم حاج آقا رضا همدانی در ادامه بحثشان ثمره ای فرضی را برای این مساله ذکر می کنند:
در فرضی که بگوییم:
اولا حمل نجس برای نماز مانعیتی ندارد؛
ثانیا باطن انسان هم باید برای نماز پاک باشد؛
در این صورت ثمره ظاهر می شود.
به این بیان که در صورتی که دهان کسی مثلا خونی باشد و باطن بدن تنجس پذیر باشد، نماز او صحیح نخواهد بود ولی اگر باطن بدن تنجس پذیر نباشد، نماز او صحیح خواهد بود.
اما این ثمره فقط فرض است چون مبنای لزوم طهارت باطن فاسد است.