11-اسفند-1393, 20:52
(آخرین تغییر در ارسال: 11-اسفند-1393, 20:53 توسط حسین بن علی.)
بیان حضرت عالی بسیا ر مناسب است وبا این بیان میتوان از اطلاق این امر منصرف شد لکن مبعداتی نسبت به ارشادی بودن این حکم وجود دارد
1لاتجهروا له بالقول کجهر بعضکم لبعض از سخن گفتن با ایشان همانند دیگران نهی دارد وحکمی ویژه آن حضرت است
2وانتم لا تشعرون دلالت بر عدم التفات اصحاب به زشتی این کار دارد در حالی که قبح توهین روشن بوده
3حضرت زهرا به سبب همین آیه رفتارش را با رسول الله تغییر داده بود پس تعبد از آن فهمیده میشده
4روایت
ان رجلًا اعرابيّاً ناداه يوماً خلف حائط بصوت له جهوريّ يا محمد فاجابه بأرفع من صوته يريد ان لا يأثم الاعرابيّ بارتفاع صوته
5روایتی که مردی که نمی توانست آرام صحبت کند به خدمت آن حضرت عذر آورد وآن حضرت پذیرفتند
در هر صورت صدا زدن ائمه به اسم کوچک و با صدای بلند قدر متیقن از آیه است ولو مردم نسبت به این احترام ویژه توجهی ندارند
1لاتجهروا له بالقول کجهر بعضکم لبعض از سخن گفتن با ایشان همانند دیگران نهی دارد وحکمی ویژه آن حضرت است
2وانتم لا تشعرون دلالت بر عدم التفات اصحاب به زشتی این کار دارد در حالی که قبح توهین روشن بوده
3حضرت زهرا به سبب همین آیه رفتارش را با رسول الله تغییر داده بود پس تعبد از آن فهمیده میشده
4روایت
ان رجلًا اعرابيّاً ناداه يوماً خلف حائط بصوت له جهوريّ يا محمد فاجابه بأرفع من صوته يريد ان لا يأثم الاعرابيّ بارتفاع صوته
5روایتی که مردی که نمی توانست آرام صحبت کند به خدمت آن حضرت عذر آورد وآن حضرت پذیرفتند
در هر صورت صدا زدن ائمه به اسم کوچک و با صدای بلند قدر متیقن از آیه است ولو مردم نسبت به این احترام ویژه توجهی ندارند