27-دي-1396, 14:27
(آخرین تغییر در ارسال: 27-دي-1396, 14:27 توسط رضا اسکندری.)
(27-دي-1396, 11:59)مسعود عطار منش نوشته: اطلاق دلیل چیزی نیست که بتوان بعنوان یک اصل تعبدی در هر جایی جاری کرد بلکه باید عرف این اطلاق را بفهمد چون شمول دلیل نسبت به مواردی که در عرف فایده ای برای شمول نیست ولو عقلا فایده ای باشد ما یصلح للقرینیه بوده یا به تعبیری موجب شک در این می شود که متکلم در مقام بیان حکم این گونه موارد هم باشد .
شما مطابق مبنای مشهور صحبت می فرمایید. (که البته در آن مبنا هم حرف استاد تمام است)
اما از نظر حضرت استاد اطلاق مانند عموم از وضع استفاده می شود و نیازمند مقدمات حکمت نیست.