24-دي-1394, 21:37
(آخرین تغییر در ارسال: 26-دي-1394, 08:23 توسط رضا اسکندری.)
سلام
این ضابطه ای که بیان کرده اید را مستند کنید.
کسانی مثل مرحوم شیخ معتقد هستند که احکام وضعی منتزع از احکام تکلیفی هستند اما بسیاری از علمای دیگر این نظر را قبول ندارند. و حتی بر مبنای کسانی که این نظریه را هم پذیرفته اند ملاک و معیار تفاوت حکم تکلیفی و وضعی این نیست بلکه تفاوت چنان است که حتی اگر حکم وضعی مستقلا هم جعل شده باشد یا حکم تکلیفی به تبع جعل شده باشد باز هم متفاوتند.
نکته دوم: آیا دلوک شمس حکم است؟!!!
سببیت دلوک شمس حکم است که شارع آن را بیان نکرده است.
این ضابطه ای که بیان کرده اید را مستند کنید.
کسانی مثل مرحوم شیخ معتقد هستند که احکام وضعی منتزع از احکام تکلیفی هستند اما بسیاری از علمای دیگر این نظر را قبول ندارند. و حتی بر مبنای کسانی که این نظریه را هم پذیرفته اند ملاک و معیار تفاوت حکم تکلیفی و وضعی این نیست بلکه تفاوت چنان است که حتی اگر حکم وضعی مستقلا هم جعل شده باشد یا حکم تکلیفی به تبع جعل شده باشد باز هم متفاوتند.
نکته دوم: آیا دلوک شمس حکم است؟!!!
سببیت دلوک شمس حکم است که شارع آن را بیان نکرده است.