9-خرداد-1395, 22:26
دوست عزیز به نکته ای که عرض کردم توجه نکردید. استعمال لفظ در معنای مجازی با قرینه منافاتی با اینکه معنای حقیقی چیز دیگری باشد ندارد.
بحث حمل نیست. بحث ظهور است. این عده از علما معتقدند امر ظاهر در وجوب است و ادله خود را بر این امر اقامه می کنند و اینکه امر در موارد زیادی با قرینه در استحباب استعمال شده است دلیلی بر رد کلام آنها نیست.
بله اگر شما موارد زیادی از امر را مثال بیاورید که بدون قرینه در استحباب استعمال شده است می توانید ادعای آنها در ظهور در وجوب را رد کنید. و الامر الیکم.
نکته سوم شما (که البته ظاهرا در صدد جدل هستید نه بحث علمی و لذا نکته خود را از قبل محکم و عاری از هر اشکالی می دانید) را متوجه نشدم.
بحث حمل نیست. بحث ظهور است. این عده از علما معتقدند امر ظاهر در وجوب است و ادله خود را بر این امر اقامه می کنند و اینکه امر در موارد زیادی با قرینه در استحباب استعمال شده است دلیلی بر رد کلام آنها نیست.
بله اگر شما موارد زیادی از امر را مثال بیاورید که بدون قرینه در استحباب استعمال شده است می توانید ادعای آنها در ظهور در وجوب را رد کنید. و الامر الیکم.
نکته سوم شما (که البته ظاهرا در صدد جدل هستید نه بحث علمی و لذا نکته خود را از قبل محکم و عاری از هر اشکالی می دانید) را متوجه نشدم.