10-خرداد-1395, 08:18
یه موقع است ما از قبل فرض رو بر این گذاشتیم که حتما صیغه امر در وجوبه بعد وقتی با استعمال زیاد در مستحبات مواجه میشیم میگه منافات نداره با قرینه است و... اما به نظرم اگه بدون این فرض نگاه کنیم واقعا بحث تخصیص اگثر واضحه و حق با آقای امین69 است و اتفاقا این باید ما رو به فکر بندازه که نکنه استدلالی که برای وجوب اقامه کرده بودیم استدلال درستی نبود؟!!! این چه استدلالیه که در متن واقع برعکسشو می بینیم؟!! مثلا کی گفته حتما رابطه خدا با بندگان رابطه عبد و مولاست؟!!!
یه تقاضایی از دوستان دارم و اون این که در بحث ها آزادانه نظر بدن و تحت تأثیر اینکه علمای قبل چون این طور گفتند ما بخواهیم در صدد توجیه کارشان باشیم این طور نباشه. فارغ از این بحث من فکر میکنم از هر کسی اگه میپرسیدیم این تخصیص اکثر میشه یا نه میگفت آره ولی به اینجا که میرسه احساس میکنم یه مقدار نیاز بیشتری به این داریم که تعبد خودمون رو نسبت به سخنان علمای گذشته کم کنیم. البته علما مورد احترامند اما نحن ابناء الدلیل و صرف بزرگی علما دلیل برای درستی فرمایشاتشون نیست.
یه تقاضایی از دوستان دارم و اون این که در بحث ها آزادانه نظر بدن و تحت تأثیر اینکه علمای قبل چون این طور گفتند ما بخواهیم در صدد توجیه کارشان باشیم این طور نباشه. فارغ از این بحث من فکر میکنم از هر کسی اگه میپرسیدیم این تخصیص اکثر میشه یا نه میگفت آره ولی به اینجا که میرسه احساس میکنم یه مقدار نیاز بیشتری به این داریم که تعبد خودمون رو نسبت به سخنان علمای گذشته کم کنیم. البته علما مورد احترامند اما نحن ابناء الدلیل و صرف بزرگی علما دلیل برای درستی فرمایشاتشون نیست.