7-مهر-1395, 10:30
اکثر کتب به جز اربعه به شیوه ی اجازه بدون مناوله به دست ما رسیده. محاسن بصایر تحف و... از همین دسته است و ایضا اکثر کتب صدوق. اجازه ی بدون مناوله یعنی اجازه ی دکوری. با وجاده فقط در اسم اختلاف دارد. اصلا کسانی که در نسبت رجال به مرحوم ابن غضایری شک دارند اگر به این نکته توجه می نمودند اساسا این حرف را نمی زدند.
ثانیا بنده خودم هیچ گاه نفهمیدم چگونه ممکن است برقی از احمد اشعری نقل داشته باشد و این چیز عجیبی است که فقط در دو جا دیده ام. یکی در محاسن و دیگری در دلایل. مورد دوم که جعلی بودنش روشن است ولی مورد اول مورد شک است.
ثانیا بنده خودم هیچ گاه نفهمیدم چگونه ممکن است برقی از احمد اشعری نقل داشته باشد و این چیز عجیبی است که فقط در دو جا دیده ام. یکی در محاسن و دیگری در دلایل. مورد دوم که جعلی بودنش روشن است ولی مورد اول مورد شک است.