30-دي-1396, 21:10
طبق تقریب مرحوم نایینی: وقتی موضوع اثر عدم ملاقات در زمان کریت است که ساعت سوم واقع شده است پس زمان یقین که ساعت اول است با زمان شک که ساعت سوم است اتصال ندارد
طبق تقریب مرحوم آقا ضیا: علم اجمالی مانع از جریان استصحاب است که در مقام علم احمالی وجود دارد ولی در تمام موارد استصحاب این شبهه مطرح نمی باشد
اشکال مذکور در حقائق الاصول نیز به نحوی وارد است
طبق تقریب مرحوم آقا ضیا: علم اجمالی مانع از جریان استصحاب است که در مقام علم احمالی وجود دارد ولی در تمام موارد استصحاب این شبهه مطرح نمی باشد
اشکال مذکور در حقائق الاصول نیز به نحوی وارد است