13-اسفند-1391, 09:02
(13-اسفند-1391, 01:19)سید حسینی نوشته: البته به نظر میرسد این اشکال وجود دارد که شاید زراره نیز توسط قرینه ای حرمت رااستفاده کرده باشد.معمولاً آقایان در موارد احتمال قرینه اصالت عدم قرینه را جاری می کنند. اما به نظر میرسد که احتمال دو گونه است:
احتمال عام: که در همه موارد تسری پیدا میکند. اینگونه از احتمالات مورد اعتنای عقلاء واقع نمیشود زیرا موجب اختلال نظام و معاش است. و البته بطور معمول نقطه مقابل این نوع از احتمال اطمینان است.
احتمال خاص: که در خصوص مورد نکته ای موجب ابداء احتمال گردیده است. در این گونه موارد احتمال مورد توجه عقلاء واقع شده و هیچ گونه اصلی جاری نمی نمایند.
حال شما باید با استناد به نکته ای خاص در این روایت احتمال قرینه را ثابت کنید و الا باید اصالت عدم قرینه را جاری نمود.