13-خرداد-1392, 17:28
در مورد دلالت لاینبغی بر حرمت در تقریب دیگر غیر از بیان حضرت استاد نیز وجود دارد :
اول اینکه مرحوم آقای خویی فرموده اند که لا ینبغی به معنای عدم امکان است و شواهد قرآنی هم بر آن ذکر کرده اند
دوم بیان آقای شبیری است که فرموده اند براساس تتبعات موارد استعمال این کلمه به معنای خلاف قانون و میزان و قاعده است و چون خلاف قاعده بودن به صورت مطلق دال بر حرمت است پس استعمال این کلمه دال بر اراده حرمت است
اول اینکه مرحوم آقای خویی فرموده اند که لا ینبغی به معنای عدم امکان است و شواهد قرآنی هم بر آن ذکر کرده اند
دوم بیان آقای شبیری است که فرموده اند براساس تتبعات موارد استعمال این کلمه به معنای خلاف قانون و میزان و قاعده است و چون خلاف قاعده بودن به صورت مطلق دال بر حرمت است پس استعمال این کلمه دال بر اراده حرمت است