21-اسفند-1396, 08:13
(20-اسفند-1396, 20:53)مومن نوشته: مرحومآخوند نیز حکم را متعلق به افراد خارجی می دانند ولی در بحث تعلق احکام نسبت به معدومین قائل به حقیقی بودن حکم هستندمرحوم آخوند در بحث خطابات شفاهیه تکالیف را به دو دسته حقیقی و انشائی تقسیم می کنند و می فرمایند تکلیف حقیقی معدوم محال است ولی تکلیف انشائی اش محال نیست .
بنابر این حکم متعلق به افراد هست ولی نه افراد خارجی بلکه افراد حقیقی
اگر منظورتان همین بحثی است که در خطابات شفاهیه مطرح شده عبارتتان اصلا گویای مرادتان نیست لطفا توضیح دهید مرادتان از حقیقی بودن حکم چیست و افرد حقیقی و خارجی یعنی چه .