امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکته علمی: مدرک اصاله عدم تقیه
#7
عرض بنده این است که با توجه به سیاق حدیث که به نظر می رسد اعتقادی است و با توجه به سیره ی عقلاء که می تواند قرینه ی متصل محسوب شود، حد اقل این معنی در روایت محتمل است که مراد اطلاق عمل به فرمایشات معصومین علیهم السلام ولو احتمال تقیه برود نباشد؛ بلکه مراد این باشد که اگر معصوم واقعا از شما طلب کرد که کاری را بکنید تقیه ای بودن مانع عمل نیست. یعنی مثلا آقای علی بن یقطین که فهمیدی امام از شما می خواهد وضوی تقیه ای بگیری نگو این دستور امام بر خلاف احکام اولیه است و به آن عمل نمی کنم. در حالی که در مواردی که می خواهیم اصل عدم تقیه جاری کنیم اصلا محرز نیست امام از ما واقعا آن مطلب را بخواهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط مسعود عطار منش


پیام‌های این موضوع
مدرک اصاله عدم تقیه - توسط مسعود عطار منش - 15-فروردين-1397, 11:22
RE: مدرک اصاله عدم تقیه - توسط محمود رفاهی فرد - 8-ارديبهشت-1397, 11:07
RE: مدرک اصاله عدم تقیه - توسط فقه جواهری - 9-ارديبهشت-1397, 15:02
RE: مدرک اصاله عدم تقیه - توسط محمود رفاهی فرد - 17-ارديبهشت-1397, 14:08
RE: مدرک اصاله عدم تقیه - توسط محمود رفاهی فرد - 20-ارديبهشت-1397, 09:25
RE: مدرک اصاله عدم تقیه - توسط محمود رفاهی فرد - 14-آذر-1397, 13:46

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نکته علمی:  تحلیل اصاله البیان یا اصل در مقام بیان بودن مسعود عطار منش 0 1,987 4-دي-1397, 08:49
آخرین ارسال: مسعود عطار منش

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان