20-فروردين-1397, 06:53
به نظر می رسد نزاع بین جناب آقای رضوی و عسکری ناشی از این است که محل نزاع خوب منقح نشده است ؛ در این جا دو نزاع قابل طرح است :
1-وقتی خود قرآن می فرماید در این کتاب اختلاف کثیر یا به تعبیری تناقض گویی نمی بینید آیا می توان به قرینیت سنت در بیان ناسخ و منسوخ قایل شد و آیا این قرینیت تناقض بدوی را برطرف می کند یا نه ؟
2-ایا اگر قرآن بخواهد با این کلامش که می فرماید در این کتاب اختلاف کثیر نمی بینید آورنده اش را بر غیر مسلمانان اعم از کفار کتابی و غیر کتابی ثابت کند می تواند با دادن قرینیت به سنت این اختلاف نداشتن را دلیل بر حقانیت آورنده اش قرار دهد یا خیز ؟
به نظر می رسد جناب آقای عسکری از نزاع اول و جناب آقای رضوی از نزاع دوم بحث را دنبال کرده اند .
1-وقتی خود قرآن می فرماید در این کتاب اختلاف کثیر یا به تعبیری تناقض گویی نمی بینید آیا می توان به قرینیت سنت در بیان ناسخ و منسوخ قایل شد و آیا این قرینیت تناقض بدوی را برطرف می کند یا نه ؟
2-ایا اگر قرآن بخواهد با این کلامش که می فرماید در این کتاب اختلاف کثیر نمی بینید آورنده اش را بر غیر مسلمانان اعم از کفار کتابی و غیر کتابی ثابت کند می تواند با دادن قرینیت به سنت این اختلاف نداشتن را دلیل بر حقانیت آورنده اش قرار دهد یا خیز ؟
به نظر می رسد جناب آقای عسکری از نزاع اول و جناب آقای رضوی از نزاع دوم بحث را دنبال کرده اند .