امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مساله جدید: کشف علت از حکمت
#3
(21-فروردين-1397, 08:04)مسعود عطار منش نوشته: ( البته باید توجه داشت که تعبیر حضرت دارای الفاظ عموم است و از این جهت عمومیت و علیت تامه قابل استظهار است و لکن صرف نظر از الفاظ عموم مقام بیان متکلم بیش از بیان مقتضی را اقتضا نمی کند )

با تشکر از توضیحات خوب شما

شما در توضیح فرمودید «غرض بنده این است که به الفاظ تعلیل نمی توان اکتفاء کرد یعنی هر چقدر هم از ادات تعلیل مانند لام تعلیل یا حتی خود لفظ «علت» یا «دلیل» و امثال اینها هم استفاده شده باشد ، برای استظهار علت کافی نیست چرا که در مقام بیان مقتضی هم می توان از همین تعابیر استفاده کرد»


طبق این توضیح در این روایت چه چیزی وجود دارد که علت تامه بودن را از آن استفاده کردید؟
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ


پیام‌های این موضوع
کشف علت از حکمت - توسط محمد 68 - 20-فروردين-1397, 08:09
RE: کشف علت از حکمت - توسط مسعود عطار منش - 21-فروردين-1397, 08:04
RE: کشف علت از حکمت - توسط محمد 68 - 29-فروردين-1397, 07:02
RE: کشف علت از حکمت - توسط مسعود عطار منش - 29-فروردين-1397, 07:15

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان