19-اسفند-1397, 17:16
(آخرین تغییر در ارسال: 19-اسفند-1397, 17:43 توسط سید محمد صادق رضوی.)
فعلا کاری به فعالیت های علما و مصادیق جزئی تحرک ندارم، آنجه که مسلم است تشکیل حکومت قطعا داخل ظاهر حدیث هست.
وقتی کسی (امام دروغین) هست که دیگه نیازی به تذکر به عدم تبعیت از او نیست و قرار دادن غایت، یعنی ظهور، برای آن معنی ندارد. علاوه بر این که این تصرف در ظاهر حدیث بدون قرینه و شاهد است.تبعیت از امام جور مطلب اعتقادی است و نهی از تحرک، ظهور در نهی از اقدام عملی دارد نه اعتقادی
مطلب گفته شده در مورد عدم اراده ی ظاهر هم صحیح نیست، زیرا اتفاقا ظاهر حدیث کاملا مراد است، تعبیر (تکان خوردن) که در فارسی خودمان هم به کار می رود معنی کنایی مشخصی دارد. مثلا اگر معلم به بچه ها بگوید: تکان نخورید تا من به کلاس برگردم، اینجا می گویید ظاهرش که قطعا مراد نیست، پس باید قدر متیقن را بگیریم و منظور این بوده که از مدرسه فرار نکنید!!
وقتی کسی (امام دروغین) هست که دیگه نیازی به تذکر به عدم تبعیت از او نیست و قرار دادن غایت، یعنی ظهور، برای آن معنی ندارد. علاوه بر این که این تصرف در ظاهر حدیث بدون قرینه و شاهد است.تبعیت از امام جور مطلب اعتقادی است و نهی از تحرک، ظهور در نهی از اقدام عملی دارد نه اعتقادی
مطلب گفته شده در مورد عدم اراده ی ظاهر هم صحیح نیست، زیرا اتفاقا ظاهر حدیث کاملا مراد است، تعبیر (تکان خوردن) که در فارسی خودمان هم به کار می رود معنی کنایی مشخصی دارد. مثلا اگر معلم به بچه ها بگوید: تکان نخورید تا من به کلاس برگردم، اینجا می گویید ظاهرش که قطعا مراد نیست، پس باید قدر متیقن را بگیریم و منظور این بوده که از مدرسه فرار نکنید!!