2-بهمن-1397, 09:27
(2-بهمن-1397, 01:43)مهدی خسروبیگی نوشته: تعلیل یعنی لانها را همه علمای علم منطق میگویند حد وسط در استدلال است نه صغری در این صورت صغری کبری بچینید
حد وسط بودن علت، منافاتی با بیان دوستمون نداره چون امکان داره که در علت به صغرای حد وسط اشاره بشه.
البته این نکته قابل تأمل هست که وقتی مسکریت به عنوان علت قرار داده شده، ظهور در اینه که خود مسکریت مؤثر است نه اینکه مایع بودن مسکر یا خمری بودن مسکر؛ پس احتمالات دیگر نیاز به اثبات و بیان قرینه دارند.
اللهم عجل لولیک الفرج