13-اسفند-1391, 14:54
(13-اسفند-1391, 09:20)اعلایی نوشته: به نظر میرسد در صورت تقدیم استصحاب ما اطلاق دلیل کل شیء طاهر را نسبت به صورت تعارض با مدلول التزامی استصحاب و عدم تعارض با آن ، تقیید میزنیم و در صورت تقدیم قاعده طهارت اطلاق لا تنقض الیقین را نسبت به مدلول التزامی آن. و هیچ یک از این دو بر دیگری ترجیح ندارد.خیر! قیچی کردن؛ فقط وقتی
است که مدلول مطابقی تنافی داشته باشد،
اما بر عکسش خیر، وقتی التزام به مدلول التزامی
مشکل است این به معنای کذب مدلول مطابقی
نیست، بلکه تنها جهت کاشفیت این مدلول
نسبت به مدلول التزامیش از بین میرود که
این هم باعث تقیید عرفی نمیشود. اگر گفت
کاغذ بیاور و من میدانم که قلم دارد، نمیگوئیم
که این کاغذ تقیید خورد به غیر قلم اصلا این
تقیید خنده دار است.