25-دي-1398, 14:26
اولا النگو از زینتهایی است که ظاهر نیست و پنهایی است لذا داخل در زینتهای پنهایی است که نهی و عدم اظهار به آن تعلق گرفته است حتی گردنبند هم از زینتهای پنهانی است و نباید اظهار شود. بله خاتم از زینتهای ظاهری است و اظهار ان اشکالی ندارد
ثانیا شاید زینتها مقدمه برای عدم اظهار بدن است. پس شاید معنای ایه این باشد که زینتهای پنهانی ظاهر نشوند و همچنین غیز از وجه و کفین نیز نباید ظاهر شود. پس نمیتوان گفت که اظهار النگو اشکال ندارد و کنایه است. ما در شریعت داریم که بعضی از موارد را شارع حساسیت خاصی دارد و برای جلوگیری از ان، به چیزهایی که منجر به انها میشود بغض دارد و به سوی انها نهی صادر میکند مانند خمر که چند مقدمه قبل از ان نیز لعنت شده است. طبق قول استاد نیز بگوییم این جا کنایه است از این که شرب خمر محقق نشود.
ثانیا شاید زینتها مقدمه برای عدم اظهار بدن است. پس شاید معنای ایه این باشد که زینتهای پنهانی ظاهر نشوند و همچنین غیز از وجه و کفین نیز نباید ظاهر شود. پس نمیتوان گفت که اظهار النگو اشکال ندارد و کنایه است. ما در شریعت داریم که بعضی از موارد را شارع حساسیت خاصی دارد و برای جلوگیری از ان، به چیزهایی که منجر به انها میشود بغض دارد و به سوی انها نهی صادر میکند مانند خمر که چند مقدمه قبل از ان نیز لعنت شده است. طبق قول استاد نیز بگوییم این جا کنایه است از این که شرب خمر محقق نشود.