14-خرداد-1400, 11:03
نمیشه اینطور بگیم: فقط می فرماید باید قرض لحم بکنید! نمی فرماید که با آب طهارت نمیاد مگه باید نفی غیر بکند؟
همین برای سخت گرفتن کافیست. اونا مکلفند به قرض لحم و اگه این کار رو نکنند و آب با شرایط تطهیر اصابت کرد واقعا پاک میشه ولی مکلف نمیدونه تجری محسوب میشه و مستحق عقابه.
مثلا در اسلام اختلاف است که نماز در وقت ازاله مجزیست یا خیر؟ آخوند ره میفرماید مجزیست چون ملاک هست ولو امر نیست، سید خویی ره میفرماید چون امر نیست راهی به کشف ملاک نیست پس باید احتیاط کرد و نماز در زمان تزاحم با ازاله مجزی نیست.
شارع مقدس چیزی نفرموده و شاید واقعا تمام باشد.
همین برای سخت گرفتن کافیست. اونا مکلفند به قرض لحم و اگه این کار رو نکنند و آب با شرایط تطهیر اصابت کرد واقعا پاک میشه ولی مکلف نمیدونه تجری محسوب میشه و مستحق عقابه.
مثلا در اسلام اختلاف است که نماز در وقت ازاله مجزیست یا خیر؟ آخوند ره میفرماید مجزیست چون ملاک هست ولو امر نیست، سید خویی ره میفرماید چون امر نیست راهی به کشف ملاک نیست پس باید احتیاط کرد و نماز در زمان تزاحم با ازاله مجزی نیست.
شارع مقدس چیزی نفرموده و شاید واقعا تمام باشد.