8-دي-1400, 08:13
ثمره مهم این مساله این است که
اگر کسی روزه گرفت و بعد از آن فهمید که روزه برای او ضرری بوده، طبق قول اول روزه او صحیح است ولی طبق دو نظریه بعدی، صحت روزه مشکل خواهد بود
همینطور طبق نظر سوم، اگر با خوف ضرر روزه بگیرد ولی روزه برای او ضرری نباشد، روزه اش واقعا باطل است درحالیکه طبق قول اول و دوم روزه واقعا صحیح و مامور به است
اگر کسی روزه گرفت و بعد از آن فهمید که روزه برای او ضرری بوده، طبق قول اول روزه او صحیح است ولی طبق دو نظریه بعدی، صحت روزه مشکل خواهد بود
همینطور طبق نظر سوم، اگر با خوف ضرر روزه بگیرد ولی روزه برای او ضرری نباشد، روزه اش واقعا باطل است درحالیکه طبق قول اول و دوم روزه واقعا صحیح و مامور به است