امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آیا اسلام اجازه استمتاع جنسی از صغیره را داده است؟
#11
بالاخره استاد خواستن درست بکنند طبق دو شرط:
۱. رعایت مصلحت
۲. شرط عدم دخول
خب سوال من این بود فرض کنیم رعایت مصلحت شد و شرط عدم دخول هم شد، ولی پسره شیطونی کرد و ترتیب دختره را داد، خب اینجا بابا هم مقصر نیست، مقصر آن پسره هست.
خب اینجا علماء میگن عقد صحیح است و با تخلف شرط عقد فاسد نیست و اگر بچه ای به دنیا بیاد حلال زاده است و...

خب باز این منقصت عرفی که ایشان دنبال رفعش بودند، باز هم میاد.

بهترین دلیل اینه که گور بابای مردم و عرف
باید ببینیم خدا چی گفته؟
این بهترین استدلال هست.?
پاسخ
#12
نکته در عدم انتساب منقصت ادعائی به اسلام است.

مگه اگه مفسد بود منقصت محقق نمی شد؟
پاسخ
#13
(11-فروردين-1401, 14:03)سید رضا حسینی نوشته: بالاخره استاد خواستن درست بکنند طبق دو شرط:
۱. رعایت مصلحت
۲. شرط عدم دخول
خب سوال من این بود فرض کنیم رعایت مصلحت شد و شرط عدم دخول هم شد، ولی پسره شیطونی کرد و ترتیب دختره را داد، خب اینجا بابا هم مقصر نیست، مقصر آن پسره هست.
خب اینجا علماء میگن عقد صحیح است و با تخلف شرط عقد فاسد نیست و اگر بچه ای به دنیا بیاد حلال زاده است و...

خب باز این منقصت عرفی که ایشان دنبال رفعش بودند، باز هم میاد.

بهترین دلیل اینه که گور بابای مردم و عرف
باید ببینیم خدا چی گفته؟
این بهترین استدلال هست.?

استاد فرمودند اینکه در موارد استثنائی یک حکمی باعث مفسده شود، منقصت آن حکم نیست. منقصت زمانیست که به نحو معتنی به و قابل توجهی، یک حکمی منجر به مفسده شود
پاسخ
#14
(1-فروردين-1401, 17:54)میرزا مرتضی نوشته: نکته همین جاست که آیا معیار مصلحت در روایات و حتی عقلا مصالح واقعیه  هست یا تقبیح و تحسین عرف هر زمان و مکان ؟

مورد به مورد باید دلیل حکم را دید ولی در مانحن فیه، رعایت مصلحت یعنی همان مصلحتی که عرف آن زمان مصلحت می دانند. ادعا این بوده است.
پاسخ
#15
بسم الله الرحمن الرحیم
به نظر می آید شرطی که در کلام استاد معظم به آن اشاره شده شرط فی ضمن العقد نیست، بلکه شرط مقوم عقد است. به تعبیر دیگر عقد از ابتدا مقید است.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان