15-شهريور-1392, 17:31
کجای کلام اصول فقه مبهم هست ؟
میفرمایند حتی اگر تکلیف به محال هم محال نباشد باز هم اجتماع امر و نهی ممکن نیست زیرا این از قبیل تکلیف به محال نیست بلکه از قبیل تکلیف محال است. و فرق است بین تکلیف به محال و تکلیف محال و مورد ما از قبیل دومی است نه اولی.
تکلیف به محال یعنی تکلیف به غیر مقدور مثل طی السماء
تکلیف محال مثل جمع بین امر و نهی. که نفس امر و نهی مقدور است اما محال است شارع هر دوراباهم بخواهد.
میفرمایند حتی اگر تکلیف به محال هم محال نباشد باز هم اجتماع امر و نهی ممکن نیست زیرا این از قبیل تکلیف به محال نیست بلکه از قبیل تکلیف محال است. و فرق است بین تکلیف به محال و تکلیف محال و مورد ما از قبیل دومی است نه اولی.
تکلیف به محال یعنی تکلیف به غیر مقدور مثل طی السماء
تکلیف محال مثل جمع بین امر و نهی. که نفس امر و نهی مقدور است اما محال است شارع هر دوراباهم بخواهد.
وبلاگ بحر الفقاهة moen1.persianblog.ir
(وبلاگ معین الحق. فقهی اجتماعی سیاسی..)
/wahhabism1.persianblog.ir نقد وهابیت
christ.persianblog.ir نقد مسیحیت
(وبلاگ معین الحق. فقهی اجتماعی سیاسی..)
/wahhabism1.persianblog.ir نقد وهابیت
christ.persianblog.ir نقد مسیحیت