25-مرداد-1401, 12:47
(آخرین تغییر در ارسال: 25-مرداد-1401, 12:51 توسط مسعود عطار منش.)
اهل عرفان متخصص توجیه اینجور چیزان!
مثلا ممکنه مقصود این باشه که وجود نوری حضرت ذکر است برای وجود زمینی ایشان و قوم ایشان.
فکر می کنم بطور کلی مقام نورانیت هر موجودی در حقیقت تجلی نور مطلق است لذا هر کسی می تونه به مقام نورانیت خودش توجه کنه و این توجه از آن حیثی که جلوه گیری خدا رو بهمراه داره توچه به خدا و ذکر محسوب میشه.
البته بنده نفیا و اثباتا در مورد اینجور چیزا اظهار نظر نمی کنم.
نکته دیگه اینکه شهادت مرحوم کلینی نهایتا مقطوع الصدور بودن نزد خود ایشان رو اثبات می کنه نه نزد دیگران لذا اگر ما در یک موردی قطع پیدا نکردیم منافاتی با حجیت شهادت ایشان خصوصا در سایر موارد نداره مگر اینکه قایل بشیم اگر یک شهادتی در یک بخشی معلوم البطلان بود تبعض در حجیت پیدا نمی کنه و کلش زیر سوال می ره.
مثلا ممکنه مقصود این باشه که وجود نوری حضرت ذکر است برای وجود زمینی ایشان و قوم ایشان.
فکر می کنم بطور کلی مقام نورانیت هر موجودی در حقیقت تجلی نور مطلق است لذا هر کسی می تونه به مقام نورانیت خودش توجه کنه و این توجه از آن حیثی که جلوه گیری خدا رو بهمراه داره توچه به خدا و ذکر محسوب میشه.
البته بنده نفیا و اثباتا در مورد اینجور چیزا اظهار نظر نمی کنم.
نکته دیگه اینکه شهادت مرحوم کلینی نهایتا مقطوع الصدور بودن نزد خود ایشان رو اثبات می کنه نه نزد دیگران لذا اگر ما در یک موردی قطع پیدا نکردیم منافاتی با حجیت شهادت ایشان خصوصا در سایر موارد نداره مگر اینکه قایل بشیم اگر یک شهادتی در یک بخشی معلوم البطلان بود تبعض در حجیت پیدا نمی کنه و کلش زیر سوال می ره.