11-شهريور-1401, 06:22
اشکال شما این بود که اگر به نحو ساری لحاظ شود مثل عام می شود. فکر کنم این همان الشایع فی جنسه و تعریف مشهوره که اگه اون باشه معمولاً قبول نکردند.
در مطلق حکم به طبیعت تعلق میگیرد و تعلق حکم به افراد به خاطر تساوی طبیعت در افراد است. اما در عام حکم به خود افراد طبیعت، کل عالم یعنی زید و عمرو و بکر.
شايد اين مقصود استاد حفظهالله تعالی بود.
در مطلق حکم به طبیعت تعلق میگیرد و تعلق حکم به افراد به خاطر تساوی طبیعت در افراد است. اما در عام حکم به خود افراد طبیعت، کل عالم یعنی زید و عمرو و بکر.
شايد اين مقصود استاد حفظهالله تعالی بود.