به نظر می رسد از یک راه شاید بتوان الغای خصوصیّت نمود و آن اینکه: حضرت(ع)نفرمودند حتماً یک طرف را بگیر و به آن ادامه بده بلکه فرموده اند آزادی هر کاری دوست داری انجام بده یعنی گویا یک بار انجام بده و یک بار ترک کن، لذا دال بر برائت از تکلیف است.
مگر اینکه گفته شود ظهور روایت در یک فعل است و که تکراری در مواقع بعدی ندارد یا اینکه از روایات دیگر استفاده میشود که اگر یکی را انتخاب کرد همان برای او کافی است ولی دیگر حق ندارد به روایت دیگر اخذ نماید همانگونه که این نکته از روایت «بأیهما اخذت من باب التسلیم وسعک.
البته به شرطی که اشکال عدم مقام بیان بودن به این مطلب نشود
مگر اینکه گفته شود ظهور روایت در یک فعل است و که تکراری در مواقع بعدی ندارد یا اینکه از روایات دیگر استفاده میشود که اگر یکی را انتخاب کرد همان برای او کافی است ولی دیگر حق ندارد به روایت دیگر اخذ نماید همانگونه که این نکته از روایت «بأیهما اخذت من باب التسلیم وسعک.
البته به شرطی که اشکال عدم مقام بیان بودن به این مطلب نشود