26-آبان-1401, 15:23
(آخرین تغییر در ارسال: 26-آبان-1401, 15:25 توسط مسعود عطار منش.)
درس فقه جلسه مورخ 25/08/1401
خداوند تکوینا مالک همه اشیا است امام ممکن است تشریعا و اعتبارا نیز برای خداوند اعتبار مالکیت شود.
فان لله خمسه و لرسوله که در بحث خمس مطرح است را برخی خواستند توجیه کنند ولی لزومی ندارد توجیه شود چون ممکن است خداوند برای خود اعتبار ملکیت کند.
نذر نیز از همین قبیل است که وقتی گفته می شود لله علی ان اتصدق در واقع فعل تصدق را اعتبارا به تمکلیک خداوند در می آوریم.
خداوند تکوینا مالک همه اشیا است امام ممکن است تشریعا و اعتبارا نیز برای خداوند اعتبار مالکیت شود.
فان لله خمسه و لرسوله که در بحث خمس مطرح است را برخی خواستند توجیه کنند ولی لزومی ندارد توجیه شود چون ممکن است خداوند برای خود اعتبار ملکیت کند.
نذر نیز از همین قبیل است که وقتی گفته می شود لله علی ان اتصدق در واقع فعل تصدق را اعتبارا به تمکلیک خداوند در می آوریم.