16-آذر-1393, 21:13
اشکال معروفی که به این نظریه می شود این است که درست است که مرحوم کلینی روایات را تصحیح کرده است ولی از آنجایی که ما از مبانی تصحیح مرحوم کلینی خبرنداریم و احتمال میدهیم که مبانی ایشان مورد قبول ما نباشد نمی توانیم به این شهادت تمسک کنیم
البته شنیده ام که استاد شب زنده دار در پاسخ به این اشکال فرموده اند عقلا اگر از کسی شهادتی را می شنوند که مبانی مختلفی در مورد آن مطرح است بنا را بر این می گذارند که مبنای شنونده با آن شهادت دهنده یکی است
از شاگردان ایشان تقاضا می کنم اگر مبنای ایشان را دقیق نقل نکرده ام تصحیح کنند
البته شنیده ام که استاد شب زنده دار در پاسخ به این اشکال فرموده اند عقلا اگر از کسی شهادتی را می شنوند که مبانی مختلفی در مورد آن مطرح است بنا را بر این می گذارند که مبنای شنونده با آن شهادت دهنده یکی است
از شاگردان ایشان تقاضا می کنم اگر مبنای ایشان را دقیق نقل نکرده ام تصحیح کنند