یکی از نکاتی که می توان به عنوان مبنای رجالی استاد بیان کردن این است که ایشان اسانید مرحوم صاحب وسایل را به کتب اصلی، تبرکی می دانند و معتقدند صاحب وسایل از کتاب های رایج استفاده می نموده و طریق خاصی برای کتب نداشته است.
در نتیجه در اختلاف نسخه ها، نسخه ی وسایل مرجع مورد اعتماد نخواهد بود.
شاهدی بر این مطلب اینکه در طرق ایشان مرحوم مجلسی وجود دارد و در مواردی که مجلسی در شرح کافی اختلاف نسخه را مطرح می کند، اصلا اشاره ای به نسخه ی معتبری که دارد نمی نماید؛ نتیجه اینکه نسخه ی مجلسی هم از کتاب های رایج بوده و طریق خاص نداشته که صاحب وسایل از او گرفته باشد.
توضیح خوبی در این باب در این مطلب ارسالی آمده است.
در نتیجه در اختلاف نسخه ها، نسخه ی وسایل مرجع مورد اعتماد نخواهد بود.
شاهدی بر این مطلب اینکه در طرق ایشان مرحوم مجلسی وجود دارد و در مواردی که مجلسی در شرح کافی اختلاف نسخه را مطرح می کند، اصلا اشاره ای به نسخه ی معتبری که دارد نمی نماید؛ نتیجه اینکه نسخه ی مجلسی هم از کتاب های رایج بوده و طریق خاص نداشته که صاحب وسایل از او گرفته باشد.
توضیح خوبی در این باب در این مطلب ارسالی آمده است.