پاسخ:
منظور این است که اگر کسی قرآن را بفروشد و منظورش از قرآنی که می فروشد نقوش و خطوط آن باشد، معامله او حرام خواهد بود و با این بیع مرتکب عمل حرامی شده است.
جامع المسائل (بهجت)؛ ج2، ص: 481
1. بيع مصحف
اظهر جواز بيع مصاحف است با كراهت شديده در بيع، به اين عبارت يا به عبارت «كلام اللّٰه» يا مشتمل بر آن؛ بلكه احوط، اخراج خطوط شريفه، از بيع است و [نيز احوط] ارادۀ ادخال در ملك مسلم به تبع ساير ابعاض، مثل ورق و پوست [است]، با آنكه مقصود اصيل، خطوط مباركه است. و هم چنين است در كراهت و احتياط، اخذ اجرت بر كتابت آيات شريفه، چه به صورت اجتماع و ترتيب معهود باشد، يا غير آن.
منظور این است که اگر کسی قرآن را بفروشد و منظورش از قرآنی که می فروشد نقوش و خطوط آن باشد، معامله او حرام خواهد بود و با این بیع مرتکب عمل حرامی شده است.
جامع المسائل (بهجت)؛ ج2، ص: 481
1. بيع مصحف
اظهر جواز بيع مصاحف است با كراهت شديده در بيع، به اين عبارت يا به عبارت «كلام اللّٰه» يا مشتمل بر آن؛ بلكه احوط، اخراج خطوط شريفه، از بيع است و [نيز احوط] ارادۀ ادخال در ملك مسلم به تبع ساير ابعاض، مثل ورق و پوست [است]، با آنكه مقصود اصيل، خطوط مباركه است. و هم چنين است در كراهت و احتياط، اخذ اجرت بر كتابت آيات شريفه، چه به صورت اجتماع و ترتيب معهود باشد، يا غير آن.