امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مراد شیخ اعظم از حرمت بیع مصحف
#4
به نظر می رسد مراد از تکلیف صوری یعنی با این که ظاهر نهی از بیع قرآن و نقوش آن به معنای بطلان معامله است اما باید مراد از نهی از بیع - بر خلاف ظهور اولی در نهی در معاملات- حرمت ایقاع بیع قرآن به گونه ای باشد که در ظاهر نقوش قرآن را شامل شود و باید در صیغه بیع نقوش استثنا شود طبق این معنا حتی اگر در صیغه بیع نقوش را نیز ذکر کرد تکلیف به صورت بیع را عصیان کرده و حرمتی تکلیفی را انجام داده اما معامله فاسد نیست و قرآن بتمامه به خریدار منمتقل می شود. شاید بهترین توجیه برای کلام شیخ همین باشد هر چند این معنا خلاف ظاهر باشد.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: - توسط شیخ خوئی - 25-بهمن-1393, 22:31
RE: مراد شیخ اعظم از حرمت بیع مصحف - توسط احسنی - 9-اسفند-1393, 18:54

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  درخواست توضیح:  مراد شیخ از تطریب سید حسین منافی 0 3,216 25-دي-1394, 15:07
آخرین ارسال: سید حسین منافی
  مراد از ضمان در قاعده ما یضمن سید حسین منافی 0 3,690 11-اسفند-1393, 22:28
آخرین ارسال: سید حسین منافی

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان