15-بهمن-1393, 08:02
ایشان از نظر استدلالی قائل به وجوب تعیینی است اما به خاطر وجود اجماع بر عدم وجوب تعیینی قائل به وجوب تخییری می شوند ایشان بر این مطلب تصریح دارند
(و لو لا دعواهم الإجماع على عدم الوجوب العيني لكان القول به في غاية القوة، فلا أقل من التخييري مع رجحان الجمعة الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (المحشى - كلانتر)؛ ج1، ص: 665) مبحث جواز سفر نیز مبتنی بر حکم اولی نماز جمعه که همان وجوب تعیینی است می باشد.
(و لو لا دعواهم الإجماع على عدم الوجوب العيني لكان القول به في غاية القوة، فلا أقل من التخييري مع رجحان الجمعة الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (المحشى - كلانتر)؛ ج1، ص: 665) مبحث جواز سفر نیز مبتنی بر حکم اولی نماز جمعه که همان وجوب تعیینی است می باشد.