4-بهمن-1393, 11:40
با سلام و تشکر
اولا جناب شیخ در چند سطر قبل دارند که تحصیل اجماع مشکل است بنابراین اجماع محصلی در کار نیست و ثانیا اجماعات منقول را که رد می نمایند پس چطور با یک اجماع مظنونی که خودش دارای اشکال است و چند اجماع منقول رد شده، به اطمینان می رسد؟ ثالثا آیا نمی توان گفت که این عبارت دال بر انسدادی بودن شیخ است زیرا بر فرض بپذیریم که ظن به اجماع محصل حاصل می شود ولی اطمینان حاصل نمیشود و شیخ از باب انسداد این ظن را حجت دانسته است؟
اولا جناب شیخ در چند سطر قبل دارند که تحصیل اجماع مشکل است بنابراین اجماع محصلی در کار نیست و ثانیا اجماعات منقول را که رد می نمایند پس چطور با یک اجماع مظنونی که خودش دارای اشکال است و چند اجماع منقول رد شده، به اطمینان می رسد؟ ثالثا آیا نمی توان گفت که این عبارت دال بر انسدادی بودن شیخ است زیرا بر فرض بپذیریم که ظن به اجماع محصل حاصل می شود ولی اطمینان حاصل نمیشود و شیخ از باب انسداد این ظن را حجت دانسته است؟