13-بهمن-1393, 23:38
(آخرین تغییر در ارسال: 13-بهمن-1393, 23:45 توسط خطیب توانا.)
با سلام دوباره
مطلب شما کاملا متین است که ابتدا بایستی حجیت این نوع استخاره بلکه اصل استخاره بحث شود. ولی از باب این که محقق قمی محدث خوبی بوده اند از این جهت به نقل ایشان اکتفا کردم و بحث حجیت را پیش فرض قرار دادم.
در خصوص همین مرحله؛ شما فقط فرمودین در کتاب «فتح الأبواب بين ذوي الألباب و بين رب الأرباب» نوشته سيد بن طاووس رحمة الله علیه آمده و به نقد و تحلیل همین کتاب پرداختین، آیا منظورتون این است که تنها و تنها در این کتاب آمده و در هیچ یک از آثار معتبره حدیثی وجود ندارد؟ چه بسا منبع دیگری برای این مضمون باشد و امثال محقق قمی رحمه الله هم به آن اعتماد کرده باشند.
اگر این بخش را هم بیان بفرمایید ممنون میشم.
- سوال دوم بنده متوقف بر این روش و این روایت نیست، مگر این که بگویید اصلا روایت معتبری در اصل استخاره به قرآن نداریم
اگر بپذیریم که بر اصل استخاره به قرآن دلیل داریم،پاسخ سوال بنده چگونه خواهد بود؟
مطلب شما کاملا متین است که ابتدا بایستی حجیت این نوع استخاره بلکه اصل استخاره بحث شود. ولی از باب این که محقق قمی محدث خوبی بوده اند از این جهت به نقل ایشان اکتفا کردم و بحث حجیت را پیش فرض قرار دادم.
در خصوص همین مرحله؛ شما فقط فرمودین در کتاب «فتح الأبواب بين ذوي الألباب و بين رب الأرباب» نوشته سيد بن طاووس رحمة الله علیه آمده و به نقد و تحلیل همین کتاب پرداختین، آیا منظورتون این است که تنها و تنها در این کتاب آمده و در هیچ یک از آثار معتبره حدیثی وجود ندارد؟ چه بسا منبع دیگری برای این مضمون باشد و امثال محقق قمی رحمه الله هم به آن اعتماد کرده باشند.
اگر این بخش را هم بیان بفرمایید ممنون میشم.
- سوال دوم بنده متوقف بر این روش و این روایت نیست، مگر این که بگویید اصلا روایت معتبری در اصل استخاره به قرآن نداریم
اگر بپذیریم که بر اصل استخاره به قرآن دلیل داریم،پاسخ سوال بنده چگونه خواهد بود؟