30-مهر-1395, 09:38
فکر می کنم اشکال بی مورد است. یعنی اینکه گفته اید به صورت مرسل است حرف نا درستی است. اساسا گفتار رجالی اجتهادی است حال این اجتهاد از طرف مصنف کتاب است یا به اعتماد به گفتار عالم متقدم دیگری است.
پس اساسا ربطی به ارسال ندارد و بر اساس قراین حکم فرد مشخص می شود.
اما اینکه گفته اید علم رجال را تراز صحت و سقم علم حدیث قرار دهیم قطعا حرف نادرستی است و اساسا رجال در حد و اندازه ای نیست که بتواند نقش تراز را ایفا کند.
پس اساسا ربطی به ارسال ندارد و بر اساس قراین حکم فرد مشخص می شود.
اما اینکه گفته اید علم رجال را تراز صحت و سقم علم حدیث قرار دهیم قطعا حرف نادرستی است و اساسا رجال در حد و اندازه ای نیست که بتواند نقش تراز را ایفا کند.