استاد شبیری فرمودند: مرحوم شیخ روایت را در تهذیب این گونه آورده است «عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي الصَّبِيَّةِ الَّتِي لَا تَحِيضُ مِثْلُهَا وَ الَّتِي قَدْ يَئِسَتْ مِنَ الْمَحِيضِ قَالَ لَيْسَ عَلَيْهِمَا عِدَّةٌ وَ إِنْ دُخِلَ بِهِمَا.»
محمد بن یحیی زائد است زیرا کلینی بدون واسطه از علی بن ابراهیم نقل می کند. ( ضمیر در عنه به کلینی بر می گردد.)در نقل کافی هم محمد بن یحیی نیامده است و به جای عن زراره، عمن رواه آمده است. عن زراره و عمن رواه خیلی مشابه هم هستند و یکی تحریف دیگری است.
به نظر می رسد عمن رواه صحیح باشد. زیرا زراره از مشایخ معروف حماد بن عثمان است و کسی که کمی آشنایی به اسناد داشته باشد، به خاطر کثرت نقل حماد بن عثمان از زراره، پس از حماد بن عثمان انتظار دارد که نام زراره را بشنود و نا خود آگاه نام زراره را می نویسد.جلسه ی پانزدهم 12/8
محمد بن یحیی زائد است زیرا کلینی بدون واسطه از علی بن ابراهیم نقل می کند. ( ضمیر در عنه به کلینی بر می گردد.)در نقل کافی هم محمد بن یحیی نیامده است و به جای عن زراره، عمن رواه آمده است. عن زراره و عمن رواه خیلی مشابه هم هستند و یکی تحریف دیگری است.
به نظر می رسد عمن رواه صحیح باشد. زیرا زراره از مشایخ معروف حماد بن عثمان است و کسی که کمی آشنایی به اسناد داشته باشد، به خاطر کثرت نقل حماد بن عثمان از زراره، پس از حماد بن عثمان انتظار دارد که نام زراره را بشنود و نا خود آگاه نام زراره را می نویسد.جلسه ی پانزدهم 12/8