8-بهمن-1397, 11:55
به نظر حقیر، باید در هر دلیلی جداگانه بررسی کرد که آیا استفاده از تعبیر «درهم و دینار» از باب مثال برای نقد رایج است، یا خودش موضوعیت دارد.
نمیتوان حکمی کلی دارد.
چه بسا امثال وجوب زکاة برای درهم و دینار، صرفا از باب موضوعیت داشتن طلا و نقره باشد، اما در جایی دیگر، از باب این باشد که نقد رایج هستند.
نمیتوان حکمی کلی دارد.
چه بسا امثال وجوب زکاة برای درهم و دینار، صرفا از باب موضوعیت داشتن طلا و نقره باشد، اما در جایی دیگر، از باب این باشد که نقد رایج هستند.