4-اسفند-1391, 15:11
آقای قائینی فرمودند بحث من در حکم اولی است نه ثانوی
ولی به نظر می رسد روایت حفص فرض تزاحم را مطرح کرده است لذا از حیث جان انسانها مشخص کننده تکلیف تزاحم است و اگر قرار باشد حکم ثانوی در کار باشد فقط از حیث اساس اسلام است در غیر اینصورت مفاد روایت - در مقدار دلالتش که به عقیده ایشان اطلاق داشت مانع از بیان حکم ثانوی به غیر از ملاک حفظ اسلام خواهد شد.
ولی به نظر می رسد روایت حفص فرض تزاحم را مطرح کرده است لذا از حیث جان انسانها مشخص کننده تکلیف تزاحم است و اگر قرار باشد حکم ثانوی در کار باشد فقط از حیث اساس اسلام است در غیر اینصورت مفاد روایت - در مقدار دلالتش که به عقیده ایشان اطلاق داشت مانع از بیان حکم ثانوی به غیر از ملاک حفظ اسلام خواهد شد.