23-اسفند-1391, 21:33
بسم الله الرحمن الرحيم
اشكال اول به نظر درست نمي آيد زيرا فرق حكومت وورود به همين است كه ظهور محكوم مخالف حاكم است بخلاف مورود، وحاكم مثل مخصص مراد جدي را مشخص ميكند، لذا شك در دليل استصحاب اگر جه طهور در شک وجدانی دارد ولی دلیل حاکم مراد جدی ار أنرا بیان می کند که همان شک خاص است یعنی شکی که با علم اعتباری جمع نمیشود نه شک وجدانی که مجامع علم اعتباری است>
اشكال اول به نظر درست نمي آيد زيرا فرق حكومت وورود به همين است كه ظهور محكوم مخالف حاكم است بخلاف مورود، وحاكم مثل مخصص مراد جدي را مشخص ميكند، لذا شك در دليل استصحاب اگر جه طهور در شک وجدانی دارد ولی دلیل حاکم مراد جدی ار أنرا بیان می کند که همان شک خاص است یعنی شکی که با علم اعتباری جمع نمیشود نه شک وجدانی که مجامع علم اعتباری است>