28-آذر-1398, 17:15
به نظر می رسد وجه بیان استاد غلبه نباشد بلکه قاعده تبدیل مانوس به نامانوس باشد. یکی از مهمترین قواعد تصحیف و تحریف عبارت از اینست که وقتی دو کلمه شبیه هم وجود دارد که یکی مانوس و دیگری نامانوس است بطور طبیعی کلمه نامانوس به مانوس نبدیل میشود نه بالعکس و با توجه به مانوسیت عن زراره و نا مانوس بودن عمن رواه علی القاعده عمن رواه درست بوده و تبدیل به عن زراره شده.
اما اینکه فرمودید شکی وجود ندارد :
فرض اینست که مرحوم شیخ طوسی از کافی نقل کرده پس یا نسخه ای در دست شیخ از کافی بوده درست بوده یا نسخه موجود از کافی و این یعنی شک داریم کدام نسخه درست است!
اما اینکه فرمودید شکی وجود ندارد :
فرض اینست که مرحوم شیخ طوسی از کافی نقل کرده پس یا نسخه ای در دست شیخ از کافی بوده درست بوده یا نسخه موجود از کافی و این یعنی شک داریم کدام نسخه درست است!