6-بهمن-1398, 21:57
(5-بهمن-1398, 22:45)هادی نوشته: اینکه در روایت فرض رجوع به دو قاضی شده است از ابتدای امر و نه یکی بعد از دیگری چه ارتباطی به رجوع به یک نفر و عدم قبول قول او دارد در ضمن رجوع به قاضی دیگر بعد از حکم قاضی اول مصداق عدم قبول قول است که در صدر روایت آمده است. ظاهرا تقریر ناقص است و ...قول قاضی موضوعیت ندارد بلکه آنچه مهم است این است که عمل به نظر امام شود حال اگر شما به یک قاضی رجوع کردید و حکمی کرد و احتمال دادید که قول امام این نباشد چه اشکال دارد که به قاضی دیگر رجوع کنید که اعلم از اوست تا به قول امام برسید در اینجاشما رد قول امام نکردید که رد قول امام در حد کفر است بالعکس شما تلاش کرده اید که به نظر امام برسید