امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تحلیل لفظ قضا و ما فات از جانب مرحوم نائینی
#3
نه فرض گرفته نشده است. ادعا شده است که اقض ما فات را داریم. مرحوم نائینی میفرماید خود این اقض ما فات دلالت بر این دارد که قضا تابع ادا نیست. تازه دو شاهد هم میاورد امام اقض را در جایی استعمال کرده است که اصلا امر اولی  معنا ندارد که وجود داشته باشد.
علاوه بر این، این که شما فرمودید ما دو مطلوب داریم همه جا نمیتوان مطرح کرد زیرا دلیل توقیت اگر منفصل باشد و اطلاق داشته باشد دلالت میکند که مطلوب متعدد نیست. رجوع شود کفایه بحث تبعیت قضا از ادا.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: تحلیل لفظ قضا و ما فات از جانب مرحوم نائینی - توسط خیشه - 27-آذر-1399, 00:21

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انفتاحی بودن مرحوم شیخ از نظر استاد گنجی خیشه 0 47 27-فروردين-1403, 20:00
آخرین ارسال: خیشه
  انواع تنزیل از منظر مرحوم خویی و تطبیق آن بر جعل علمیت خیشه 0 139 20-آذر-1402, 21:18
آخرین ارسال: خیشه
  معنای مفهوم فی الجمله داشتن وصف (مبنای مرحوم خویی) خیشه 0 120 13-آذر-1402, 21:45
آخرین ارسال: خیشه
  استفاده حجیت شهرت از مقبوله و مرفوعه از منظر مرحوم بروجردی خیشه 8 412 7-آذر-1402, 21:26
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  موضوع علم اصول از منظر استاد گنجی و رد نظریه مرحوم آخوند خیشه 0 101 24-آبان-1402, 19:17
آخرین ارسال: خیشه
  ضابطه تعمیم علت از منظر مرحوم نائینی خیشه 2 290 23-آبان-1402, 07:33
آخرین ارسال: خیشه
  مراکز تحقق اجماع و بررسی حجیت ان از منظر مرحوم بروجردی خیشه 0 120 1-آبان-1402, 16:24
آخرین ارسال: خیشه
  انکار صغرای ظهور در روایات از جانب میرزای قمی رضوان‌الله تعالی علیه 105767 1 154 12-شهريور-1402, 18:12
آخرین ارسال: 105767
  تفسیر ابداعی از ماهیت ایجاب احتیاط از منظر محقق نائینی خیشه 1 234 13-خرداد-1402, 17:25
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  نقد احکام انشائیه مرحوم اخوند خیشه 0 156 25-ارديبهشت-1402, 18:45
آخرین ارسال: خیشه

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان