27-آذر-1399, 00:21
نه فرض گرفته نشده است. ادعا شده است که اقض ما فات را داریم. مرحوم نائینی میفرماید خود این اقض ما فات دلالت بر این دارد که قضا تابع ادا نیست. تازه دو شاهد هم میاورد امام اقض را در جایی استعمال کرده است که اصلا امر اولی معنا ندارد که وجود داشته باشد.
علاوه بر این، این که شما فرمودید ما دو مطلوب داریم همه جا نمیتوان مطرح کرد زیرا دلیل توقیت اگر منفصل باشد و اطلاق داشته باشد دلالت میکند که مطلوب متعدد نیست. رجوع شود کفایه بحث تبعیت قضا از ادا.
علاوه بر این، این که شما فرمودید ما دو مطلوب داریم همه جا نمیتوان مطرح کرد زیرا دلیل توقیت اگر منفصل باشد و اطلاق داشته باشد دلالت میکند که مطلوب متعدد نیست. رجوع شود کفایه بحث تبعیت قضا از ادا.