(30-دي-1399, 16:58)مسعود عطار منش نوشته: بنده متوجه نشدم از کجای عبارت شها ت بر وثاقت روات استفاده شده. لطفا توضیح دهید.
ببخشید چون حدس زدم از من سوال میکنین لذا جوابی را عرض میکنم.
بنده هم همین اشکال شما رو داشتم نسبت به اصل شهادت، اما خیلی اسرار به آن ندارم و بر فرض قبول این شهادت، آن پاسخ را عرض کردم.
البته ممکنه کسی پاسخ بده که وقتی یه شخصیتی مثل ایشان، شیعیان را توصیه ی به اخذ روایات از ثقه میکند، و از طرف دیگر خودش می گوید: سند این روایات را بخاطر تخفیف و ایجاز حذف میکنم، معلوم میشود روات کتاب لااقل در نزد ایشان ثقه بوده اند، و الا اگر بناء ایشان صرفا نقل روایت بوده تا شیعیان خودشان در مورد روات قضاوت کرده و روایت ثقه را بگیرند، لازم بود سند را ذکر کند نه این که حذف کند. این یک چیزی متعارف در زمان ما هم هست.
لذا برای انسان یه اطمینانی حاصل میشه که ایشان روات کتاب را ثقه می دانند.
و این را دوستمان تعبیر به شهادت کرده اند ظاهرا هم اشکالی ندارد.
eitaa.com/hadith